Visa ett inlägg
Oläst 2019-10-17, 08:26 #23
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Uppenbart en diamant bland svenska domännamn:

- Byggsektorn är enorm och utvecklingspotentialen för domänen likaså.

- ”Bygg” är inte helt oväntat taget i massor av ändelser, inklusive många ”nya gTLD:er”.

- Domännamnet är kort och i det närmaste omöjligt att glömma (för svenskar).

- Både bygg.no och bygg.is rankar extremt bra i sökmotorerna och webbplatserna verkar vara kompetenta och välbesökta.

- ”Bygg” har någorlunda hög sökvolym per månad

De enda ”nackdelarna” som jag ser det:

- EMD har inte samma rankingfördelar i Google som innan, vilket delvis inneburit att efterfrågan för denna typ av domäner minskar.

- Just nu känns det som det uppstått en viss mättnad på den svenska domänmarknaden. Många har redan fungerande webbplatser som rankar högt vid relevanta sök, även om domännamnet ej är EMD. Dessutom körs mycket av marknadsföringen via sociala medier.

Värde?

Det är inte helt lätt att sätta ett konkret värde på en godbit som denna. Det beror såklart på hur djupa fickor en eventuell intressent kan tänkas ha. Men skulle en av de större svenska byggherrarna, eller liknande, höra av sig, är nog inte ett högt sexsiffrigt (eller rentav sjusiffrigt) belopp omöjligt.

Hus.se och spel.se är två exempel på domäner som gått för fina slantar, och det finns såklart många fler.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av cvnu Visa inlägg
bygg punkt se
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2019-10-17 klockan 08:40
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat