Visa ett inlägg
Oläst 2019-07-22, 07:19 #5
Axel Hanssons avatar
Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 72
Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad
Medlem
Axel Hanssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Jag vet inte riktigt om Kinstas artikel, som mer fokuserar på att de vill sälja sin tjänst, riktigt informerar mig om vad jag är ute efter. Eller jo, det berättar ju vad det är men finns det några fördelar för någon att inte installera wordpress genom Softaculous?
Till att börja med tycker jag att GRLs länk förklarar allt du behöver veta. :-)

-

Fördelen med Managed WordPress Hosting är just att du får en server som är lämpad för WordPress och möjlighet till support som kan understödja dig vid behov (Plus allt det andra: Backups, säkerhet m.fl).

Softaculous å andra sidan är ett verktyg för att hjälpa en installera olika typer av tillägg och CMS (bl.a. WordPress). Absolut, du kan använda detta på Shared Hosting (Vanligast här) men du tappar alla fördelar med Managed Hosting i sådant fall.

Om du vet vad du gör så rekommenderar jag absolut att du sätter upp din egna sever t.ex. genom Digital Ocean och tillhandahåller allt själv (Se punkt 2 i Kinstas artikel). Men eftersom du själv jämför installationen av WordPress med Softaculous så tror jag inte detta är ett alternativ för dig.

Allt som Managed Hosting kan göra för dig kan du göra själv - Krävs bara att du har kunskapen och tiden för det.
Axel Hansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat