Visa ett inlägg
Oläst 2018-09-21, 14:16 #2
kodochredbull kodochredbull är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 67
kodochredbull kodochredbull är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 67
Skulle bara vilja skriva ett par varningens ord för någon som tror att detta är något för dig.

Snackade med Sam innan de startade upp och som jag ser det så finns det inga som helst planer på hur man ska göra vinst, du arbetar så klart gratis tills detta på något magiskt sätt ska ticka in pengar. Sam och någon annan är s.k. "affärsutvecklare" som i själva verket bara betyder att de bestämmer vad som ska göras, äger större delarna av bolaget utan att behöva göra så mycket faktiskt arbete.

Om du fortfarande tror att det är något för dig så kan du väl givetvis söka, men förstå också hur mycket pengar som måste tjänas innan den lilla andel du kommer få faktiskt känns i plånkan (om det någonsin kommer hända).

Sen tycker jag att själva tjänsten är säkert helt ok och nice, men jag får verkligen inte ihop det ekonomiska. Att ni har fått 5 pers utöver er som är villiga att offra sin fritid för detta är faktiskt imponerande.

Just det, de försökte också få mig att skriva på en NDA efter en kort presentation av idén.
Inte ens företag jag jobbat heltid på och som har gett mig hundratusentals kronor i lön genom åren har en NDA-klausul i sina avtal.

Senast redigerad av kodochredbull den 2018-09-21 klockan 14:27
kodochredbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat