Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-30, 23:01 #102
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Jag tror knappast den lilla sänkningen av bolagskatt kommer ge mer anställda för småbolag, då det är fika pengar extra det blir.

Det är stora internationella företag möjligtvis, men är lite osäker på det med då regeringen även vill förbjuda räntesnurror.

Det kan istället leda till bolagen lämnar Sverige helt istället, rätt balans hade nog varit 15% bolagskatt då för att inte få bolag lämna landet helt istället.

Jag har själv gett upp Sverige ens som land att ha mer anställda i, alla nya anställda kommer bli svenskar som bor i Malta. Det är runt 50-70% billigare kostnad mot Sverige.

Det bor runt 4000-5000 Svenskar på Malta sägs det, och det flyttar ner 3-10 nya personer varje månad verkar det som.


Som företag ska det vara ekonomsikt försvarbart att ha anställda eller fylla ett behov, då är arbetsgivaravgiften största hindret.

Störta frågan många ställer sig är nog, varför ska jag ha bolaget i Sverige och ha anställda här?

Finns en stor målgrupp av företag som alltid kommer finnas i Sverige med anställda, det är fysiska butiker/resturanger och hantverkare och liknande.

Många tjänsteföretag och produktionsbolag har föga vettig orsak vara kvar i Sverige om man ska se det så.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat