Visa ett inlägg
Oläst 2019-03-27, 10:29 #1
Skrivnisse Skrivnisse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 18
Skrivnisse Skrivnisse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 18
Standard Adsense - Är det borkastat med tid och pengar i Sverige?

Hej alla,

Jag har länge varit nyfiken på att lansera en sida vars huvudsyfte skulle vara Adsense. Då jag har ett par affiliate-sidor som drar in pengar, så vill jag bredda ut mina inkomstkällor.

Min fråga är om det ens är värt att satsa på Adsense idag? Då åsyftar jag svenska webbsidor.

Jag vet att det handlar om CPC och mycket trafik, så jag är inte grön vad gäller det teoretiska. Jag frågar alltså inte hur modellen fungerar - utan om den fungerar.

Jag har implementerat Adsense på en av mina generella bloggsidor (hälsa, mode, personlig utveckling) och jag får ett par klick per dag, men provisionen är oerhört låg.

När jag tittar runt på forum så verkar många tycka att Adsense-tåget har passerat för länge sen. På Webmaster-forum rapporterar folk att deras intäkter är det lägsta på 10 år, trots att deras trafik har ökat. Många verkar överge Adsense och testar andra program istället, alternativt fokuserar mer på affiliate.

Att affiliate allt som oftast är mer lönsamt, förstår jag. Men är det bortkastat med tid och pengar på att skapa en ny sida med inriktning på Adsense i Sverige?

Vad har ni för erfarenheter och tankar?

Tack på förhand.
Skrivnisse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat