Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-03, 13:52 #1
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 61
Standard Engelsk lansering av Objektivguiden.se , men vilket domämnamn skall man välja?

Hej,

Tänkte att jag vill ändå bolla lite med alla er på forumet för detta är något som jag funderar en hel del på utan att bli så mycket klokare.

Driver www.objektivguiden.se och håller på att förbereda sajten så sakteliga för en komplett engelsk översättning, där all information och alla sidor skall översättas, och då behövs givetvis också en ny domän för detta.

Har med detta i baktanke säkrat tre engelska domännamn.


mynextlens.com

the-lens-guide.com

cameralensdb.com


De kanske inte är de allra bästa domännamnen i världen men de är i alla fall säkrade och jag rankar nog dem i ovan ordning, med "mynextlens.com" som favorit eftersom användarn antagligen besöker sidan inför köp av sitt nästa objektiv.

Eftersom det finns 10583 olika sidor som berör ämnet fotografi, men också kontaktlinser, så är mängden lediga domännamn i det närmaste obefintligt. Är som sagt inne lite på "mynextlens.com" eftersom det inte finns någon motsvarande större sajt med liknande namn idag men samtidigt vet jag att man oftare söker på t ex "lens guide" på Google, så då kanske "the-lens-guide.com" ändå är bättre, trots sina bindestreck.

Surfa gärna runt på www.objektivguiden.se , som är en sajt för de Canon- och Nikon-användare som letar objektiv till sina systemkameror och fundera på vad ett lämpligt domännamn skulle kunna vara.

Var gärna mitt bollplank, och berätta hur ni hade resonerat. Hur väger ni t ex in tänkbara sökningar i val av domännamn, eller litar ni på att sidans innehåll ändå kommer att leda besökaren in på sidan osv? Likaså frågan vad gäller bindestreck.

Om det är någon som skulle hitta ett helt annat ledigt domännamn än de tre ovan, som jag sen väljer utlovas belöning.

På förhand, tack.

Mvh
// Henrik J
heggejoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat