Visa ett inlägg
Oläst 2019-07-16, 20:24 #6
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Jo, jag vet .. Tycker dock att marknaden saknar uppstickare ändå.

För stora bolag förstör marknaden för kunden, vilket inte är bra utifrån konkurrens på marknaden.

Dem små leverantörerna syns inte ute bland vanliga kunder, därför växer dem stora oerhört mycket vilket inte är positivt för vanliga kunder.

Väldigt få (om ens några) vanliga kunder hänger på WN och ser er.

.
Håller med dig. Men vi på EgenSajt har sett flera positiva aspekter på sista tidens uppköp och händelser. När miss hosting köpte FS-data och la ner gratis epost fick vi ett stort uppsving med nya kunder från dem, samt när Loopia köpte upp CitySites fick vi in många nya kunder som inte tyckte om Loopia och som inte ville flytta dit. Så jag är nyfiken på vad detta köp kommer att ge. Jag skulle tro att fler webbhotell har fått ett uppsving senaste året, inte minst Inleed och Oderland också. Investerare pressar ofta på att höja priserna, vilket många större aktörer har gjort, medan vi och andra mindre kan hålla oss kvar på en bra prisnivå. Vi på EgenSajt kommer tex. fortsatt att satsa på snapback, lägsta domänpriser och på domänpundare, samt specialtjänster som SeoIP. Sedan finns det ett stort sug efter prisvärd hosting som håller bra upptid, prestanda och kvalitet, vilket är det segment vi kommer att satsa på. Sedan har cpanel höjt priset med nästan 800% vilket kommer förändra en hel del, så jag är glad att vi har satsat på vår egen kontrollpanel.

Senast redigerad av Danielos den 2019-07-16 klockan 20:38
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat