Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-13, 21:10 #16
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Citat:
Originally posted by -jonasb76@Mar 13 2008, 20:40
Citat:
Originally posted by -Spindel@Mar 13 2008, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av jonasb76
OMX eller Telecity. De spelar i en annan lika mot de andra.
Varför det? OMX vet jag iofs inget om, var kan man läsa mer om deras colocation? Men Telecity är väl inget som sticker ut i mängden?

Det är bara min personliga åsikt. Det är nära stan. De flesta internetleverantörer finns också där vilket är bra om man vill ha flera leverantörer, eller vill byta. Bra lastkaj.
Där jag jobbar så har vi 20+ rack där. Var innan på Telefortress och utan att gnälla för mkt så har det varit lite problem. Och riktigt jobbigt att få dit grejorna (ännu jobbigare att få ut dem vid flytt. ).



P80 HY hallen har även den en bra lastkaj med hiss som man kan få låna om man har mycket grejer.
Jag tror vi hoppade över dem när vi valde colocation för de var för små.

"I Stockholm hittar man vår största anläggning på 260 kvadratmeter".

På Telecity kan man få egen bur för att låsa om alla sina rack. Det man kan troligen inte få hos Port80.

Port80 är säkert jättebra. Men det är inte riktigt i samma liga som de spelar i...
Det beror såklart på helt vad man är ute efter. De är troligen mycket bättre på att hjälpa kunder som inte har så stora behov. Inte behöver så många rack.

Men återigen det är min egen åsikt. Alla har sina egna favoriter som passar just en själv.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat