Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-01, 23:21 #8
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
När jag kollade igenom detta (p.g.a möjligt intresse av köp) så verkade det allra mesta vara plagierat. Säljaren påstod att han skrivit allt själv men jag hittade ganska mycket som var kopierat rakt av från b.la turistdubai[punkt]se / familyindubai[punkt]com och annat från engelska sidor som översatts via google translate.

Det är typ 500 inlägg och när jag påpekade för säljaren att han knappast hunnit skriva alla dessa (förhållandevis välskrivna) inlägg på 30min/dag under knappa 5 månader var svaret att han skriver inläggen på 2-3 minuter då han själv är från landet ifråga.

Föreslog att han skulle lägga till den infon i tråden att ett krav är att man kommer från landet och skriver hypersnabbt för att kunna fortsätta driva sidan i samma anda. Alternativt att man bara kopierar från andra sidor. Han verkar dock inte varit speciellt intresserad av att lägga till den infon :P

En annan intressant anekdot var även att han bara lämnar ut bevis på intäkter/besökare till de "rätta och intressanta personerna" (upp till 6st tydligen), och inte till de som helt enkelt möjligen är intresserade av att lägga bud och frågar vilket kanske vore det normala?

Högst oseriös försäljning i min mening ... tyvärr inte alltför ovanligt

Senast redigerad av Loco den 2012-07-01 klockan 23:32
Loco är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat