Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-11, 06:06 #29
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Nu när du har x-cart så är det ju jäkligt synd att att du inte kan ha hostingen här i staterna. Kan kan du ju givetvis, men jag antar att du inte vill lägga sajten utanför sverige.

Om du trots allt skulle välja att hosta den här i staterna, så har vi världens bästa host för x-cart här (eller precis över gränsen i Toronto, Kanada för att va nera exakt). FinestShops.com. Anton Patchkine är mannen du ska prata med. Hostingvärldens mest trevliga, hjälpsamma och proffsiga kille helt utan konkurrens. (Ryss) X-cart är ryskt för er andra som inte vet.

Nackdelen med den lilla lilla speed-förlust du skulle göra, skulle du få igen med råge plus lite till. (jag känner ett flertal ehandlare i sverige som hostar sina sajter i USA utan problem)

Jag har legat med min x-cart hos finestshops.com i 7 år och har absolut inte nåt att klaga på. Det har helt enkelt inte funnits nåt att klaga på.
Uptime i 8 år har varit så nära 100% du kan komma. Jag har i alla fall aldrig sett att min sajt varit nere under alla dessa år. Eller att den bråkat eller gått trögt heller för den delen.

Eftersom administration verkar vara viktigt för dig, så ligger även där finestshops långt före alla andra. Du kommer få hjälp med ALLT. Installation, underhåll, säkerhetsuppdateringar, patches, backups, ssl certifikat och allt annat du kan tänka på. Utan extra kostnader.
För att summera det hela kan man säga att den enda du behöver tänka på, är att generera sales. Glöm servern.

Dessa killar kan dessutom x-cart's kod utan och innan som de också hjälper till med om du har några problem. Tvivlar jag på att du hittar en svensk host som kan/gör.

Helt gratis livesupport 24/7 ingår så länge du hostar sajten där.
Då snackar vi RIKTIG support. Du får svar inom några minuter, oavsett om du använder en ticket i supportsystemet, skickar ett email eller ringer. Hjälp inleds omgående av det du vill ha hjälp med.
Jag har så mycket positivt att säga om deras support så jag hade kunnat hålla på hela natten. Den är nämligen i det närmaste overklig om man jämför med vad man läser om i detta forumet.

En VPS kostar $100 (700kr) att sätta upp och sen kostar det $145(1000kr) i månden. Se här: http://www.finestshops.com/x-cart.html

Eftersom det inte är direkt varje dag man springer på en svensk med x-cart så var jag tvungen att skriva detta.
Du kan bortse helt från detta då jag antar att du inte vill ha annat än svensk hosting.

Senast redigerad av WebboT den 2009-09-11 klockan 06:11 Anledning: Stavar som en kåka :-)
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat