Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-10, 20:43 #26
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av ecstyle Visa inlägg
Shopen är skriven i PHP. Den laddar alltför segt ibland och sen har webhotellet haft stora problem i år med tillgängligheten. Det går lite upp och ned. Jag har inte många besökare så jag tror en VPS kan räcka till att börja med. Det känns som ett lagomt steg från ett "billigt webbhotell". Dock kommer jag att välja en lösning med mycket RAM-minne eftersom shopen har mycket databasanrop och den verkar gilla minne. Bäst skulle väl vara att direkt köra på dedikerad men det kostar.
Ville bara kolla med dig att du inte använder den EXTREMT resurskrävande modulen "Advanced Statistics". Avbocka den direkt. Finns ingen anledning att använda den, för du använder väl google analytics som alla andra?
Gå sen sen till Summary->Tools->Clear statistics. Markera och rensa bort allt. Finns ingen anledning att spara detta om du har Google analytics.


Se också till att du har alla bilder i filsystemet i stället för i databasen. (har du förmodligen redan)

Mer du kan göra för att speeda upp din x-cart:

Optimera tables: Summary->Tools->Optimize Tables



Om du ska erbjuda shoppen på engelska så bör du nog ta bort text som denna:
This service is for demo purposes only. No real products. No real prices. No real charges. Please do not submit real credit card information.

Senast redigerad av WebboT den 2009-09-10 klockan 22:17
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat