Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-10, 12:54 #24
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Lägg det på egen server istället, särskilt om shoppen är affärskritisk. Men det bero på vad du vill göra, är shopen skriven i PHP? Då kan man köra FreeBSD + Apache + MySQL

Vad är det som fungera dåligt? Annars är VPS:er , men VPS:er är optimerade för många stora DB:er, så har man besökare, så bör man lägga det på egen hårdvara.
Shopen är skriven i PHP. Den laddar alltför segt ibland och sen har webhotellet haft stora problem i år med tillgängligheten. Det går lite upp och ned. Jag har inte många besökare så jag tror en VPS kan räcka till att börja med. Det känns som ett lagomt steg från ett "billigt webbhotell". Dock kommer jag att välja en lösning med mycket RAM-minne eftersom shopen har mycket databasanrop och den verkar gilla minne. Bäst skulle väl vara att direkt köra på dedikerad men det kostar.

Jag har frågar runt lite hos några leverantörer och fått lite olika svar och erbjudanden.
Jag behöver definitivt managed hosting men en leverantör som har bra priser på VPS vill ha över 2000kr/mån för mananged hosting och tycker jag behöver dedikerad server för 1600/mån. Det känns som den personen/leverantören försöker sälja på mig så mycket det bara går. Fick inte heller svar på några frågor utan säljaren ville bara snacka hårdvara. Då fick jag i mitt tycke bättre respons från en annan leverantör av prisvärda VPS:er.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat