Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-24, 00:57 #23
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 388
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 388
Om jag får välja eller blir tillfrågad så är det PHP som gäller utan minsta tvekan. Jag kan skapa ASP.NET/C# om det behövs men jag är inte imponerad av det språket.. jag tycker om kontroll i mina lösningar. Gillar inte att så mycket görs automatiskt och som ska funka helt felfritt i ASP.NET. Till saken hör att jag litar inte på Microsoft - dom är inte direkt kända för att skapa buggfria program (Open Source/Linux har buggar med.. men inte på samma sätt).

Säger inget Connys kommentar om PHP inte skulle vara för professionella lösningar.. finns tillräckligt sagt om det :P

Jag vill tillägga att MVC är fortfarande aktuellt absolut och väldigt användbart i PHP. Om man vill ha en bra uppdelning av koden så väljer man dessutom nån sådan lösning istället för att blanda allt i en enda stor soppa.

Det finns flera PHP-ramverk som är MVC-uppbyggda som CakePHP, CodeIgniter, Zend Framework m.fl.

.. om MVC skulle vara oaktuellt bara för att det inte är nytt så borde UML vara lika oaktuellt (första versionen oktober 1994) t.ex. Eller är FTP-protokollet oaktuellt bara för att det är gammalt (1985) :P

Senast redigerad av taz76 den 2009-10-24 klockan 01:02
taz76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat