Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-24, 22:47 #23
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
170 000 besökare per månad kan synas som mycket, men det enda det visar är att en stor sajt som bara är hyfsat duktiga på att bygga sin interna länkstruktur, med tiden kan komma att knipa en del longtail-trafik på sökfraser som originalsajterna inte själva lyckas förklara för Google att de vill ranka på.

@Bosse007 Du behöver inte känna till mig. Men tro mig. Jag har stött på den här typen av sajter förr. Jag har ändå jobbat med de här frågorna sedan AltaVista-tiden.

Kan du visa mig något enda exempel där en aktiv sida på en sajt rankar sämre än inArchive under en längre tid än ett par veckor? De exempel jag har lyckats skaka fram har uteslutande varit sidor som har tagits bort från ursprungssajten, ligger olänkade, eller ligger blockerade för Google på ursprungssajten men inte på inArhive.

Det rör sig alltså om sidor från sajter som inte bryr sig om sin longtail-trafik tillräckligt mycket för att aktivt arbeta med interna 301-redirects eller som har slarvat med sina instruktioner till robotarna.

Men har du några andra exempel, som visar hur aktiva sidor faktiskt blir utrankade av inArchive så är jag verkligt intresserad.

Senast redigerad av Nikke Lindqvist den 2012-07-24 klockan 22:55 Anledning: Fixade lite iPhone-korr
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat