Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-08, 01:55 #1
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Standard CityNetwork: Varningar och fel

Testade lägga upp en webbplats på City Network efter att ha hört gott om dom. Nu söker jag era åsikter då jag genast ramlade över en massa bekymmer.

Jag fick en vit sida i Firefox men HTTP 500 i Chrome. Detta (som alla vet) beror på ett PHP fatal error.

- Ingen errors.log existerar på FTP platsen.
- Ingen information finns hur man slår på felmeddelanden.
- En php_flag i htaccess genererar ett 404 file not found (?wtf felsidan finns inte?)
- En ini_set('display_errors', 'On') i scriptet ger ingen verkan.
- Sätta en egen errors_log genom ini_set ger ingen verkan.
- Supporten vet knappt vad jag pratar om.

Jag meddelar att det är viktigt och talar om vad jag provat. De återkommer och ber mig prova ini_set. Jag skrev precis att jag redan provat det. *suck*

Efter en vecka återkommer dom. Prioritet! *ironi*. De kan bekräfta att alla php fel är avstängda på servernivå och vare sig varningar, notices eller syntax errors kan visas. De tänker heller inte slå på det. Jag fick tipset att om jag inkluderar skripten i ett annat skript så finns möjlighet att error ska visas. Här tappar jag förståndet.

För mig upplever jag detta som lekstuga. Tekniker som trycker på knappar utan tänka på konsekvenserna. Jag vet att webbhotell kan ha varningar avstängda som standard. Men är det inte lite ifrågasättande varför man gjort det omöjligt att få fram felmeddelanden?

Jag har reklamerat mitt köp.
njoy är inte uppkopplad