Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-17, 22:20 #8
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Ratsit utnyttjar en lucka i lagen. Enligt personuppgiftslagen får uppgifterna i lämnas ut. Men de har reggat in en form av nättidning och då får uppgifterna lämnans ut som journalistiskt material.

Det förstår väl vilken tänkande individ som helst att ratsit inte är en tidning, hur mycket vd för ratsit ylar om demokrati. Någon på Patent- och registreringsverket måste ha gjort fel när de gick med på att ratsit får definiera sig som en tidning.

Sedan så innebär integritet inte bara att varje individ har ett skydd i lagen utan varje människa på jorden måste respektera andras integritet. Folk verkar ju resonera att de har rätt (gärna med utrycket demoktarisk rättighet) att få veta allt om alla. Så om jag inte vill avslöja färgen på mina kalsonger just idag, så är jag demokratifientlig och förmodligen en terrorist.

Utgångspunkten måste vara att inget om någon annan människa ska behöva avslöjas. Det är endast när det uppstår en situation när mer information behövs för att t.ex. sluta ett avtal som uppgifter ska kunna lämnas ut. Att jag är sur på min granne och kollar upp honom via ratsit för att sedan lägga ut uppgifterna på ett formum, kan aldrig bli ett legitimt skäl.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat