Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-09, 07:17 #5
frassebadboll frassebadboll är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 4
frassebadboll frassebadboll är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasBylund Visa inlägg
Kan du svara på varför jag skulle dela med mig av min kunskap, som jag har spenderat mycket pengar på att få fram genom att själv testat mig fram. För 30% av inkomsterna under en begränsad tid. När jag i stället kan lägga ner den tid som jag skulle lägga ner på dig och tjäna 100%, under en obegränsad tid.

Känns som en riktigt bra deal för dig men inte så bra deal för mig. Eller har jag missat något?
Hej Andreas. Rent krasst angående procentsatserna och tidsbegränsningen har du inte missat något. Däremot kan jag anse att du kanske har en lite väl cynisk inställning. Det här skulle i så fall innebära ett mentorskap och som sådant skulle jag komma till dig med idéer, t ex:

"Hej Andreas!
Jag tänkte starta sidan-om-marknadsföring-som-jag-snuddade-vid-i-op. Har lite funderingar angående x, y och z. Kan du hjälpa mig?"

eller t ex:

"Hej Andreas!
Har startat sidan-om-marknadsföring-som-jag-snuddade-vid-i-op. Trots att jag gjorde som vi snackade om får jag ingen trafik. Vad tycker du jag ska göra? Har även gjort a, b och c bättre nu."

Jag vill alltså ge dig 30% av den inkomst som jag skulle dra in. Det betyder inte att jag skulle sitta som ett fån och vänta på att du ska ge mig ett helt koncept. Jag har dessutom en del yrkeserfarenhet och kan skapa kvalitativa sidor utifrån det. För mig blir det ett litet feltänk när du anser att du skulle kunna tjäna 100% istället för dessa 30%. Kanske hade procentsatsen kunnat vara högre men poängen är inte att du ska göra arbetet åt mig, utan att du ska hjälpa mig förädla mina idéer och komma med konstruktiva riktlinjer. Jag förstår att du har investerat pengar i det här - jag har för stunden inga egna pengar att investera och det är därför jag tänkte ut den här modellen. Att jag betalar handlar också om att jag inte har kontakter inom den svenska affiliatevärlden. För mig var det här ett naturligt sätt att få folk att investera tid i en främling.

Redan nu kan jag även hjälpa till med copywriting och om ett tag har jag även skaffat mig mer skills inom webbutveckling. Efter det här samarbetet är slut hoppas jag också att det mynnar ut i en vänskap, inte ett abrupt "tja merej, tiden är över!". Och vänner hjälper varandra.

Det är tråkigt om du anser att det här inte är något för dig, men i så fall tackar jag för att du tog dig tid att läsa igenom och återkomma med frågor och kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Andreas - Jag tror många vinner också på känslan. Att få hjälpa en annan person och se denna lyckas.

Varför tjänar du pengar? För att du skall kunna köpa saker (mat, prylar, hus, skydd mm), och i sin tur få ett bättre liv och känsla. Alla strävar vi mot att bli lyckliga, eller hur?

Jag tror att, kan man hjälpa en person med någon den verkligen vill, och sedan lyckas, skulle få en att må väldigt bra själv. ALLT handlar inte alltid om pengar
Du är inne på rätt bana här: personen som skulle hjälpa mig utvecklas och lära mig hantera affiliate marketing skulle i förlängningen även hjälpa min familj att få en bättre ekonomisk standard.
frassebadboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat