Ämne: Väderlek.se
Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-20, 01:15 #4
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Tack för ditt snabba och utförliga svar Kristofer!

Tanken med Väderlek.se var just att den skulle vara lättanvänd på så sätt att man håller reda på vilken stad du senast var intresserad av (mha cookies) och vid ditt nästa besök direkt visar vädret för denna stad. På detta sätt både minimerar man antalet klick och ökar användarvänligheten. För att ta del av 5-dygnsprognosen finns också möjligheten att nå denna med endast ytterligare ett klick. Skulle därför vara mycket intressant att höra ännu mer utförligt vad som gör att du tycker att Väderlek.se inte är lättanvänd

Den sajt du kallar konkurrent ser jag inte alls som en konkurrent eftersom de är begränsade just till temperaturer och inte presenterar någon väderprognos. Tycker dessutom "konkurrenten" är ganska omständig (många klick). Väderlek.se är istället för den statistikintresserade riktad till en målgrupp som är nyttoinriktad t.ex. för den som inte själv har egen lätttillgänglig termometer/texttv eller vill se hur vädret för dagen är prognosticerat att bli - enklare att titta på datorn innan man ska iväg ut.

Angående min. och max. temperatur gäller det alltså mellan vilka temperaturer värmen varierar under dagen. Dvs tidigt på morgonen/sent på kvällen är det min. temperaturen och mitt på dagen max. temperatur. Med andra ord är det ett intervall för vilka värden temperaturen varierar. Får dock fundera på hur man kan presentera det på ett tydligare sätt.

Tack för din feedback!
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat