Visa ett inlägg
Oläst 2017-02-25, 00:33 #8
kb- kb- är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 11
kb- kb- är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 11
Citat:
Ursprungligen postat av CotopaXi Visa inlägg
Får jag tipsa om att skaffa en leverantör som är proffs på transactional e-mails?

T.ex mailgun, sendgrid, postmark, mandrill.

Använder själv mailgun och är jättenöjd.
Tack för tipset!

Kör du med eget IP för Mailgun? Har du haft några incidenter med deliverability?


Problemet med Glesys kvarstår hur som helst. Har i tråden inte gått in så mycket på behoven bakom.

Jag kör sen flera år en egen e-postserver. Idag hamnade jag för första gången i en blacklist (lyckades komma ur efter 5 timmar bara). För att minska arbete internt med underhåll osv och minska risk för blacklist igen (ligger som *conditionally* mitigated) ska jag flytta all mail.

Det gäller både transactional och vanlig mail. Gränsen på 200 mail är knepig även för vanliga mailen. Inte dagligdags men vi måste helt enkelt ha svängrum och inte behöva räkna mail eller ta hänsyn till det i svåra lägen (när en som minst vill ta hänsyn till saker). Tanken att köra Glesys på all mail, då gränsen på 200 så klart blir ohållbar varje dag, var främst för att få en snabb flytt av allt på en gång.

Kanske inte rimligt att bli så paff.

Vill understryka samma sak som jag gjorde i andra inlägget - jag är mycket nöjd med Glesys och kan rekommendera de varmt. De har ännu inte fått en chans att svara mig. Vill inte kasta skit.
kb- är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat