Visa ett inlägg
Oläst 2019-04-02, 17:18 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
A registrant is prohibited from registering any open 2LD domain name for the primary purpose of (a) resale, (b) transfer to another entity, or (c) warehousing.
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Är det ändå inte lite rimligt? Det skulle fånga denna killen https://www.wn.se/t1069819.html men inte så många fler under .se.

Hur många företag har mer än 100 domäner? Jag har kanske 200 .se varav 50 är fullfjädrade marknadsledande siter. 70 av dom köpte jag på auktionerna på tradera 2014/2015 när jag sköv in 3 miljoner till .se's utveckling av internet. Dom kan väl inte hugga mej i ryggen för det?
Har man köpt domäner för egen utveckling så faller det ju varken under a) resale b) transfer to another entity eller c) warehousing? Så borde inte vara några problem för dig Thomas. Man kan nog utläsa ganska mycket utifrån historisk data för domänägare.

Ett ganska enkelt sätt att stävja a+b+c borde väl vara att inte tillåta ägarbyte på domäner inom 5 år från registreringsdatum (kanske med vissa specifika undantag; t.ex. om ett företag köps upp eller liknande)?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat