Visa ett inlägg
Oläst 2016-04-01, 15:39 #14
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Om eller hur de har hackat er server har jag såklart ingen aning om.
Men min magkänsla säger att det är så baserat på att din server funkar dåligt, och att du har extremt mycket utgående trafik.

Hacken som vi oftast ser idag är just för att komma åt bandbredd och processorkraft för att nyttja i stora kordinerade DDOS-attacker. De bryr sig sällen om informationen som finns på servarna. De är också duktiga på att dölja sin DDOS-mjukvara får att inte bli upptäcka. Vanligt att de modiferar vanligt förekommande kommandon för att kontrollera ex processer m.m.



Självklart kan FS Data också ha problem.



OK, då har jag kanske fel. Men kan vara värt att kontrollera en extra gång kanske.
Att du har brandvägg, speciellt för utgående trafik. Att ditt OS har alla uppdateringar som krävs. Att det inte kör några processer som inte ska köras. Övervaka med tcpdump eller liknande för att se att det inte går trafik som inte är väntad.



Kan vara så, men låter lite konstigt. Jag tror de har bättre sätt att tjäna pengar än att manipulera statistiken.
Kan inte annat än att hålla med Björklund. Det är extremt vanligt att man använder VPS för att använda att köra Wordpress hemsidor på. Det man oftast som kund inte tänker på att en Wordpress sida behöver underhållas så som en bil måste till verkstaden lite då och då.

Så i de här fallet skulle jag med säga att problemet i de här fallet hamnar inte på operatören utan istället hos kunden.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat