Visa ett inlägg
Oläst 2020-12-21, 17:55 #450
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Kackalorum Visa inlägg
Intressant det du skriver
Tack, det var roligt att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av Kackalorum Visa inlägg
jag har tidigare trott att det var ni registratorer/webhotell som hade de billiga kampanjerna som ett konkurrensmedel, men du säger alltså att det var IIS som körde billighetserbjudanden?
IIS har gett inköpspriset på 7kr där registrarer sedan får sätta ett lämpligt pris och varje registrar har fått ett antal kampanjveckor. Detta har varit en bra stimulans tidigare, men nu när .se zonen inte växer så mycket och det är mest rundgång på domäner som registreras och inte förnyas utan en klar idé vad domänen ska användas till så väljer IIS att prova med att inte erbjuda kampanjer nästa år. Att bara slänga ut domäner för 5-7kr till de som inte kommer förnya domänerna är som jag nämnde tidigare kontraproduktivt för människors behov att komma igång med sitt företags- eller sin hobbyidé. Därför har jag varit för att aktivt verka för att människor kommer igång med domän och e-post samt hemsida och har därför satt priset lite högre än andra. Hade alla registrarer arbetat aktivt på detta sätt, så är jag rätt övertygad om att kampanjpriser hade fortsatt även nästa år, på ett eller annat sätt. Och när IIS börjar med kampanjer nästa gång tror jag man kommer kräva mer engagemang från registrarerna än att bara dumpa ut domäner.

Senast redigerad av Danielos den 2020-12-21 klockan 18:03
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat