Visa ett inlägg
Oläst 2012-08-03, 21:47 #12
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Min trådstart skrevs efter att jag här på forumet hade läst den ena tråden efter den andra angående sajter som inte på något sätt tillförde någonting nytt till sitt ämne. Det var i kontexten av denna ständiga jakt på att snabbt (för det finns ju aldrig, i de fallen, någon långsiktighet att tala om) placera sajter som har väldigt lite att tillföra i sökresultaten.

Visst vet jag också att sökresultaten (i många, men långtifrån alla) fall består av en mix. Men jag kan också konstatera att många sajter saknas i den mixen. När var senaste gången som du såg en svensk bokhandelssajt i topp-10-resultaten när du söker efter en författares namn? Det händer helt enkelt inte, därför att handlarna inte förstår att lägga resurser på detta, trots att de har alla möjligheter att lyckas med det.

Oavsett område, så handlar det i slutändan om att bygga den bästa sidan för varje enskild sökfras som man vill ha trafik till, och att dessutom vara bäst på att förklara vad den sökfrasen är. Att Matt Cutts tjatar om detta är bra, eftersom det faktiskt visar vad det i slutänden handlar om.

Och Petter: jag tycker inte att jag behöver några footer-länkar. Därför använder jag inte några.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat