Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-08, 12:37 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Conny, det är nästan lite dubbelmoral där "Dålig service" är ju ytterst subjektivt, många av Loopias kunder anser att det är dålig service när inte e-posten fungerar som den ska och det är svårt att nå dom på telefon när alla kunder försöker ringa samtidigt. "Rutten affärsmoral" är också extremt subjektivt, så länge man följer lagen har man inte gjort något egentligt fel anser många. Det snyggaste är att aldrig hacka på konkurrenter så länge de inte angriper dig själv på något vis. Bryter de mot lagen är det ju också bara att anmäla.
Med bra service menar jag även leverantörens "inställning" till kundens problem. En leverantör som får en synpunkt från kunden, måste ta synpunkten på allvar och försöka hjälpa kunden efter bästa förmåga. Om man ignorerar kunden eller hela tiden skyller på att det är kundens eget fel (utan orsak), eller vägrar lyssna på kunden så anser jag det är dålig service.

Om leverantören har problem med sin tjänst/produkt men ändå tar kundens problem på allvar och lägger manken till för att lösa problemet så är det ett ett bra bemötande/service.

Självfallet är en tjänst som inte fungerar inte en bra service heller men jag skiljer på leverantörens inställning och bemötande av kunden och produktens kvalitet.


Men "rutten affärsmoral" skulle man kunna ta som exempel att någon här på WN frågar om hjälp med ett kundcase och jag svarar att visst det kan jag hjälpa dig med. Sen när jag fått vet vem kunden är så går jag till kunden och erbjuder denne kund att göra jobbet och ta över kundkontakten. Det kallar jag dålig affärsmoral. Jag hjälper gärna min konkurent som behöver hjälp och jag visar respekt över vem som "äger kunden", det är en ren överlevnadsinstinkt, för då kanske min konkurent anlitar mig igen när denne behöver hjälp. Skulle jag ta över kunden mot konkurentens vilja så skulle den relationen vara bränd och det är inget bra sätt att bygga relationer och samarbeten. Jag har själv drabbats av detta så jag vet vad det innebär och jag har givetvis helt brutit kontakten efter en sån händelse.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-12-08 klockan 12:46
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat