Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-07, 18:40 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Fast ett land som Sverige som tar emot så många flyktingar samt har extrema bidragssystem som gör att folk inte tar eget ansvar kommer aldrig kunna bli rättvist.

Sedan efterblivna boskaps till befolkning som skyller på politiker för man själv är värdelös och inte kan skaffa sig ett jobb. Inte politiker som skapar jobb.

Hade varit mycket lättare om ett land bara hade ansvar för infratruktur samt lagar och rättsväsen. Sedan att folk fick klara sig själva och finansera sina egna liv.

Om företag fått det bättre så ja, lägre bolagsskatt och arbetsgivaravgifter för unga. Lägre moms för resturanger samt rot / Rut avdrag har ju faktist gjort en hel del för företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
"Jag har inga fördomar inte"
Suck...


På vilket sätt har företagare (majoriteten) fått det bättre de senaste två mandatperioderna? Vad jag kan se så är det ett ynka fåtal som fått det mycket bättre, den största delen av företagarna har bara fått samma skattesänkningar som alla andra. Själv märker jag ingen som helst skillnad från Göran Perssons tid som statsminister och framåt mer än den byråkratiska akrobatik som riksdagen ger Skatteverket i uppdrag att utföra men det är ju oavsett färg på regeringen.

PS. Till och med Borg har insett att skattehöjningar är enda sättet att undvika en total katastrof. En katastrof som utförsäljningar och långsiktigt ofinansierade skattesänkningar har orsakat. Det går att bevisa i rena siffror direkt från finansministern själv. Frågan är om man kan lita på en finansminister som varit loket i katastroftåget...
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat