Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-13, 18:06 #29
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av marcuslind Visa inlägg
Först och främst måste jag påpeka att designen är utomordentligt snygg! Riktigt bra och det finns ingenting designmässigt som jag tycker är dåligt. Jag älskar blomman osv som ger en personlighet på sidan (till skillnad från din egen sajt arguspunktnu)!

Det jag kommer kritisera är inte designen utan det är uppbyggnaden för sökmotorerna. Du borde köra med webbsäkra textstilar och köra <h1> på dina rubriker och inte publicera dom som bilder. Detta är viktigt för Google.

Dessutom tycker jag att du borde göra samma sak med texten i din header som beskrive er webbyrå. Nackdelen är väl då att det kan vara svårt att hitta en textstil som fungerar på webben med liknande utseende och ett utseende som ger en personlig touch som den nuvarande har, det är dock mycket bättre för sökmotorerna.

Annars är det bra jobbat

Lycka till.

Först tack! Jag har hört att man bara ska använda h1an en gång per sida och där använda det mest relevanta sökordet. Nu har jag webbyrå stockholm i h1-taggen. Sedan tänkte jag fixa cufon på alla rubriker som byter ut rubrikerna via javascript till valfri font. Alltså syns då rubrikerna både med och utan javascript. Det måste ju sökmotorerna gilla

http://cufon.shoqolate.com/generate/
Andreaso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat