Visa ett inlägg
Oläst 2007-06-25, 14:42 #20
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Vi har tre grupper som ska samsas om samma forum. Det är därför som det blir mer och mer spänningar.

1. Först har vi tonåringen som bedriver sin verksamhet som hobby. Han särskriver hela sitt ordförråd och vill gärna ha svar på vart han kan hitta gratis webhotell.
2. Sen har vi den professionella utvecklaren med anställning på företag. Han skriver som han talar och vill gärna ha hjälp med ett nytt och avancerat java-script.
3. Sist har vi egenföretagaren som driver sin egen verksamhet. Han är extra noga med sitt språk och vill gärna ha tips om affärssystem som underlättar administrationen.

Sen finns det naturligtvis en drös med folk som inte passar in någonstans eller i två grupper samtidigt. Personen som just ska starta sitt eget företag, personen som har ett lönsamt extraknäck som programmerare, personen som har flera professionella webbsidor vid sidan om en vanlig anställning osv. Så visst generaliserar jag något fruktansvärt med mina tre ”grupper”, men det är så jag upplever WN just nu. Grupp ett växer på bekostnad av grupp tre. Grupp två och tre blir grinigare och grinigare ju fler nykomlingar som särskriver och ställer ”dumma” frågor. Ålder, kunskapsnivå, språkkunskaper och intressen skiljer sig alltså markant åt mellan olika medlemmar. Alla förutsättningar för tjafs finns där och då är det inte heller konstigt att det blir tjafs. WN är inte någon homogen grupp.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat