Visa ett inlägg
Oläst 2016-02-09, 18:21 #1
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Standard Datorer (mac) - beslutsångest

Tjena på er!

Sitter och funderar över att köpa den nya macbooken. Kommer använda den som primärt dator att programmera på så den behöver i princip bara klara av att köra PHPStorm, Photoshop, Sketch och den typen av program.

Dock har jag redan 2 macdatorer. En MacBook Pro 15" late 2011, 2,2 GHz Intel Core i7 med 10GB ram. Samt en iMac 27" late 2012, 2,9 GHz Intel Core i5 med 8GB ram.

Vad kan jag få för dessa? iMacen är så gott som i nyskick, används mestadels för att spela musik på som det är just nu.

Den nya MacBooken jag tittar på har 1,3GHz dubbelkärnig Intel Core M upp till 2,9 GHz med 8GB ram.

Anledningen jag vill byta är för att jag i princip inte använder iMacen. Och MacBooken låter ganska högt när den blir lite varm så skulle vilja ha SSD. Dock känns det ganska saftigt att smacka på 20 lax för en 12" laptop som är så pass tunn den knappt existerar. Byter jag ens upp mig mot min MacBook förutom retina skärmen?

Tänker jag ställer frågan här då detta är det enda IT relaterade forumet jag har konto på
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat