Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-08, 20:58 #149
KingsCrown KingsCrown är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 51
KingsCrown KingsCrown är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 51
KristianE, jag tror inte att de *låser* trafiken till 10 Mbit. I så fall uttryckte jag mig fel. Jag har fattat det som att 10 Mbit är dedikerad trafik, och allt därutöver är tillgängligt om det finns, men inte garanterad. Nu skulle jag gå in på mitt konto och kolla vad som egentligen står, men under trafikkapacitet står där bara "kontot har obegränsad trafikkapacitet. Inga inställningar behöver göras." Så jag vågar inte säga med hundra procents säkerhet vad som egentligen gäller. Sen har FS Data ändrat om i sina avtal för dedikerade servrar nyligen, till såna som du beskriver med fastställda antal GB/mån, så mitt avtal finns inte med på deras sida.

Min poäng är att jag inte skulle vilja drabbas av oförutsedda kostnader, som ditt förslag skulle kunna innebära. Jag gillar att ha kontroll. Och om jag skulle få en oförutsedd peak med besökare, så är det inget jag har kontroll över. Eller ens vill ha. Det vill jag bara se som positivt.

Och om jag en vacker dag känner för att flippa upp en 300 MB's video som mina 5000 unika dagliga besökare tittar på, så vill jag också våga göra det utan att drabbas av en chockräkning i efterhand.
KingsCrown är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat