Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-13, 20:33 #18
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Tack för svaren! Risken att någon aktivt ska försöka "hacka" sig in i kommunikationen bör vara minimal. Det finns ingenting av värde att stjäla i våra telefonsamtal. Men samtalen kan vara känsliga på samma sätt som ett telefonsamtal till vårdcentralen eller ungdomsmottagningen kan vara det.

Jag fick i alla fall svar på det jag ville veta. Radiosignaler kan snappas upp av vem som helst och det var precis det jag ville undvika. Jag får alltså se mig om efter andra alternativ.


Citat:
Ursprungligen postat av najjie Visa inlägg
Förresten så kan väl inte den typen av hörlurar skicka ljud ändå? Hur hade du tänkt göra med mikrofon?
Hörlurar med mikrofon brukar kallas för headset. Sök på tex wireless headset, så kommer du att hitta ett stort antal. De flesta sänder på 2,4 GHz. Det är ingenting nytt under solen

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Och med största sannolikhet så kommer ingen att avlyssna trådlösa headsetet heller, och med största sannolikhet så kommer inte din dator att gå sönder imorgon.

Nästan alltid är ett företags största säkerhetsrisk sina anställda.
Det må så vara. Men är det verkligen en anledning till att inte ta backup på viktiga filer eller att kryptera datatrafik? Låt oss diskutera trådlösa headset här, så kan vi diskutera säkerhetsrisken med anställda i en annan tråd.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat