Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-06, 23:06 #20
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Du har rätt det är inte ett förslag om vart han skall titta. Det är ett påpekande om stora skillnader i vad som rekommenderas överallt i tråden. Dvs något han bör ta i beaktning om han nu skall ha "resurskrävande" system som driftas. VPS a la containers delar kärna och många molntjänster gör det inte (dvs när du skapar en VM är det stor skillnad i hur de fungerar). Något jag anser var värt att nämna och kan vara avgörande i valet.

Jag kan inte nämna vår egen tjänst då jag skulle bli lynchad här så rekommendationerna faller fortfarande på tjänster som force.com, azure eller amazon. Vet faktiskt inte vad vi har för svenska alternativ. De flesta webbhotellen verkar köra VPS a la containers vilket inte är samma sak. Vore rikitgt roligt att ta fram en lista över svenska molntjänster som fungerar som amazon - om det finns några? Amazon tillåter att ha hostingen i Europa så fungerar lika bra som Sverige.

Tyvärr dock dyrt och det är det jag tror att ni här och vi kan ändra på. Som jag nämde så registreras en stor majoritet av .se domäner av icke svensk ägda registrarer. Tror att om vi inte får lite fart på den sidan så kommer vi se liknande - många utländska aktörer som tar stor del av molnkakan.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat