Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-08, 04:52 #13
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
oddholst oddholst är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo
Citat:
Ursprungligen postat av oddholst
Om jag drev, tillexempel, en annonssite och någon annan site snor annonser från min site utan att betala ersättning med förevändningen att den återlänkar till min site, är inte det att snylta på min site?
Genom sajten Biotider så får SF besökare direkt till bokningssidan och jag ser inget problem till detta då detta bör öka försäljningen samtidigt som man publicerar tiderna filmerna visas.
Varför kan man inte från SF´s sida göra så att man publicerar reklam för andra filmer samt annonser via beställningssidan?
Här är det väl inget som har snott annonser från någon annans sajt, förstår tyvärr inte ditt resonemang i detta fallet.
Nu var det inte SFs fall i sig som jag skrev om i mitt exempel, utan generellt när det gäller att hämta data olovandes från andra siter.

Men man kan ändå dra paralleller till SFs fall eftersom det faktiskt handlar om att hämta information från en källa där ägarna inte vill att man skall kunna hämta info ifrån.

SF vill ju faktiskt att man skall besöka deras sida för att ta reda på biotider eftersom dom vill förmedla sin reklam och information till användaren, precis som alla andra vill att filk skall använda deras siter. Vilken siteägare vill inte det?
oddholst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat