Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag förstår SOK.Det här är en viktig principfråga. Mycket av våra framgångar på os är beroende av pengarna ifrån sponsorerna (jag vet att staten betalar en massa miljoner till sok men man skulle stå sig slätt utan sponsorerna om man inte bevakade & beivrade dylika övertramp så varför skulle man betala dyra sponsorpengar när man kan använda varumärket gratis??? Dom stora sponsorerna skulle kanske inte snylta men alla mindre som i dag betalar mindre pengar skulle bara utnyttja tillfället
Vad jag upprör mig över var den snorkiget och hotfullhet juristen använde vad jag har hört var det detta SOK bad om ursäkt för (Pizzabagaren har visst fått mod i barmen med pressen i ryggen och backar från överenskomelsen att betala 5000 kr)
Vinnare på denna uppståndelse är pizzabagaren, nu törs sok förmodligen inte gå till domstol bagaren skiter i överenskommelsen sparar 5000 kr
och han har fått otrolig reklam för inga pengar alls även om han betalade 5000 kr har han fått reklam för många hundratusentals kronor
Förloraren är dom aktiva!!
Själv är jag lite allergisk mot varumärkes intrång och kopiering efter jag blivit utsatt för kopiering och förlorat stora belopp
|