Jag har förstås inget statistiskt underlag att utgå ifrån, men de flesta kunder man pratar med om detta anser att det inte ser bra ut. Har även personer i min bekantskap som avsiktligt undviker att klicka på träffar där url:ern liknar
www.soekord1-soekord2.com/soekord1.htm eller liknande.
För mig är domännamnet viktigast ur samma synpunkt som jag lade fram tidigare i denan tråd. Att länktexterna ofta utgörs av domännamnet, vilket då ger en länk med ett nyckelord om jag har ett domännamn med mitt nyckelord i.
När vi nu ändå är inne på ämnet...
Så är det ju mycket viktigare att man har ett bra namn på sin site. Ta tillexempel golfresan.se. En portal med golfresor, som jag för övrigt inte har någon som helst koppling till. Ett bra exempel bara.
Deras url innehåller deras viktigaste sökord nämligen golfresor. Dessutom har portalen samma ord i sitt namn. Detta verkar inte så viktigt, men när man sedan ser att de kommit med i dmoz, där sitens namn utgör länktexten (se
http://search.dmoz.org/cgi-bin/search?sear...hotell+sverige), så börjar man hajja. En massa grymma inlänkar med det viktigaste sökordet. (Vet egentligen inte om det är deras viktigaste sökord, men troligtvis rätt så viktigt.)
Detta blev lite off topic men....