Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-16, 10:36 #10
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av kullervo
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Vad gäller utveckling; tja, de flesta kan nog utveckla en sådan tjänst, inget konstigt med det...
Vem som helst? Du sätter inte direkt en ensam kille som programmerat ett community på egen hand på ett sådant uppdrag och tror att det är en tidsfråga innan sajten blir klar. Jag skulle aldrig anlita ett företag som inte har gjort imponerande liknande sajter att visa upp. Att sätta upp den tekniska platform som krävs + göra själva sajten är ju ett jättearbete. Inte bara räknat i antal arbetstimmar utan kompetenskrävande dessutom.

Edit: Tror du man kan köra Tradera.com på ett webbhotell? Du är sååååå ute och cyklar. För 2 år sedan körde Tradera.com bara databasen (MSSQL) på en quad Xeon av värsta sort. Sen tillkom nog några webbservrar utplacerade geografiskt osv osv.
Ang "Vem som helst": jag tor jag skrev att ordet "AB" är en garant att titta efter. Sedan skrev jag just det du domderade om, nämligen erfarenhet (meriteret). Såklart det är ett jättearbete, allt tar tid, bara olika tid för olika människor. Tid är pengar.
Med "de flesta" menar jag systemutvecklingskonsulter som har satsat tid, pengar och prestige i sitt företag, helst med fler anställda eller kompetenta och tillgängliga underkonsulter (vid uppkomst av olyckor, långtidssjukdomar etc etc), alltså INTE min mamma eller något sådant.

Tja, webhotell eller vad du nu kallar det. Om jag kör co-lo så är det HOS ett webhotell/service provider/Kullervo Definition™, inte att jag köper en produkt med märket "webhotell". Majoriteten driftar nog inte sina lösningar i egna lokaler, eller är jag verkligen ute och cyklar? Förstår inte heller vad hårdvaran eller mängden av sådan har att göra med vem som driftar lösningen och vart?
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat