Ämne: Loopia nere?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-15, 19:29 #166
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 15 2006, 18:36
Kan säga att den är långt ifrån Loopia, samtidigt många av dom avbrotten har inte berört kunderna alls nästan.
Under 2 timmar totalt har rörd kundspecefika tjänster/servrar och alla tjänster har aldrig varit nere samtidigt.
Upptid är ingen bra faktisk mätare för tillgänlighet, samtidigt tycker jag det är mycket fult att försöka dölja avbrott utan ens nämna det eller orsak.
Det må ju så vara att upptid.se inte är den bästa metoden men att jämnföra dina futtiga antal kunder gentemot Loopia är ju bara löjligt, om jag har kollat runt så skulle tippa på att du har runt 500 kunder medan Loopia har en bra bit över 30000 kunder, vilket pucko som helst klarar av att drifta 500 kunder, det motsvara cirkus en 4-5 burkar, medan Loopia säkerligen har över 50 burkar att hålla rätt på.
Sedan så kan jag till viss del hålla med om att det är fult att dölja saker, men försök kontakta exempelvis Telia om något knasar, vet av egen erfarenhet att du inte kommer att få något svar ifrån dem heller. Denna policy är ganska vanlig bland större företag.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat