Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-14, 22:34 #16
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Ursäkta att jag säger det men det är ju lite löjligt.
Du menar att ett barn inte får köpa godis i en affär utan att kioskägaren försäkrat sig om försäldrarnas tillstånd...

Känns som att du får den relevanta diskussionen på fel spår enligt min mening...


Det måste ju bero på hur man marknadsför det man säljer. Dvs att det inte sker med vilseledning.

Något jag önskar är möjligheten att stoppa ett betalsamtal. Dvs att jag som tjänsteleverantör kan avgöra om kunden FÅR betala eller ej. Detta är möjligt med premium SMS. Dvs jag kan neka en betalning och därmed sätta ett tak på vad ett konto får spendera. Denna möjlighet finns inte med betalning via betalnummer. Själva betalninger sker hos Telia INNAN man själv kan kontrollera/påverka betalningen.
Notera att jag inte uttrycker någon åsikt, jag tolkar bara lagen.

I teorin så har inte barn möjlighet att ingå några avtal. Köper en unge på 5 bast ett tuggummi i en butik och föräldrarna blir förbannade så kan de gå dit och kräva tillbaka pengarna, med stöd i lagen.

Skriver just nu en uppsats som behandlar marknadsföring och försäljning riktad till barn så jag känner mig hyfsat påläst, men om någon kan visa att jag har fel så lyssnar jag såklart
Känns mer relevant att diskutera verkligheten än någon teori som inte gäller på riktigt... ;-)
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat