|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2006
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jan 2006
|
Nja det var väll i ett gränsland (diskuterades i plus gången efter med).
Då det betalas över telefon så betalade väll inte H tillbaka några pengar.
Pga att det är den som tecknar telefonabonemanget som har ansvar över telefonen och hamnar det då massa räkningar på den så är det telefonabonemangstecknarens ansvar att räkningarna blir betalda. Att det är ett barn som ringt ser jag inte som något som skulle göra skillnad.
En parrallel jag drar är .. Om en förälder hyr en gocart i en vecka, och tillåter sin son/dotter köra denna. Då föräldern ska lämna tillbaka gocarten så är däcken väldigt utslitna och sådant kostar extra, föräldern strider först imot, men sedan visar det sig att barnet har kört mer än föräldern vet om. Visst är det då förälderns ansvar att se till att ha koll på sitt barn. Ser inte varför det inte ska gälla i fallen med H heller.
Eller tänker jag helt konstigt?
Jag är i sitsen att jag är påväg att lansera en site där det kommer att finnas tjänster som kommer kräva betalning, ioförsig så vänder sig sidan till ungdomar i åldern 15-25år i första hand. Ska jag spärra så att inloggade medlemar under 18år itne ska kunna använda betaltjänsteran alls, då kommer inte det gå runt med serverkostander osv. Var går gränsen, finns det någon?
|