Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 14 2006, 11:57
Om man ser till Loopia så ligger dom just nu på åretst sämsta Webbhotell i tillgänlighet samtidigt som dom försöker dölja det med utan att ge någon information och när det togs upp som artikel på IDG snackade dom skit som vanligt och skyllde på kunden.
Finns många mer stora Webbhotell som haft mycket bättre än Loopia, då dom är top 1 på haft problem nu.
Om Loopia vinner igen så tror jag inte det är opartisk test utan eller testet är då värt 0 i värde.
Samtidigt krävs massa folk för göra ett bra test, och även att bara dom få största kommer mer gör att testet inte är värt så mycket.
|
När det gäller IDGs tester så brukar de mätas under årsskiftet (dec-Jan) och skulle tippa på att de har gjort lika nu och det är därför som jag baserar min teori på Loopia ligger bra till, sedan så är jag medveten om att det finns andra stora webbhotell men oftast så är de mycket dyrare samt har sämre support, så jag tror därför att de ligger bra till även detta år.
Kolla följande länk så syns det ganska väl att Loopia verkar gå bra eftersom deras kurva går uppåt
http://www.ipwalk.com/webhost/by_country/country_iso/SE och eftersom de även ligger i topp gällande .se så måste det ju indikera att de gör något rätt eftersom det strömmar in nya kunder.
Att Loopia skulle favoriseras tycker jag bara är löjligt, finns andra webbhotell som annonserar mycket mer i IDGs tidningar utan att hamna bra, ex. förra året så var det FSdata som fick på pälsen trots att de hade en väldigt mycket annonseringar på hemsidan samt i de olika tidningarna.
Sedan så kan jag hålla med om att det tidigare år har funnits brister i deras tester, dvs. att de har jämnfört olika operativ, paket m.m.
Så jag tror att det blir följande 3:
1. Loopia
2. Aleborg
3. Space2u / B-one (trots att de också har haft stora problem sista tiden)