Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-14, 13:43 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Aleborg
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
2006 gissar jag på Aleborg som vinnare, möjligen tätt följd av Levonline och Loopia beroende på om Loopias nertid hann inträffa före eller efter pressläggningen.
Vilket hotell tror ni står som segrare i årets test ?
Vi kommer inte att vinna. Jag är glad om vi inte blir helt utbuade.
IDG testar alltid på FreeBSD-servrarna och 2 av våra FreeBSD-servrar hade en del problem i dec-jan, vi fick in en kraftig ökning av trafik på kort tid vilket orsakade en del problem, vi köpte omgående in 3 servrar och en ny brandvägg men det tog ett tag innan vi fick ordning på det eftersom vi dessutom var i en fas med nyanställningar och personalbyte, så stora delar av deras test har nog tyvärr påverkats av det.
Ang. upptid.se så ger jag inte mycket för den statistiken, den bör gå mot servern där aleborg.se ligger och den har vi 100% upptid på de senaste månaderna enligt våra övervakningar, både nagios här på kontoret och Alertra visar 100%.
Jag tror Loopia blir vinnare i år igen eftersom testen avslutades troligen innan deras problem uppstod, vinnaren har dessutom troligen redan blivit informerad om detta.
Är det generelt att dom väljer FreeBSD servrar? Alltså testar dom inte något Windows paket hos några?

Vi kör som standard bara FreeBSD och tycker det är enda vettiga att köra för stable drift.

Upptid.se är rätt begränsad ja då den endast mäter företagets webserver och inget mer.

Finns alltid bortförklaringar för förklara nertid, men även om det är en bra anledning så har det drabbat kunderna och då lite självklart att man får mindre bra betyg i ett test. Fast tycker själva testet inte är värt något utan bör göras under lång tid och med vettiga konsulter. Inte av ett vinstdrivande tidning.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat