Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-14, 09:22 #53
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
(Spindel)
Ja, eller varför inte ta Kong som exempel? Spelföretagen sponsrar med spel som sedan Kong recenserar. Är ju produktplacering det också.
Ja och nej, för de styr inte vad vi skriver om produkten. Hur bra PR tror du att det är att rulla ut ett spel med fet budget, massor med annonser etc. etc. (Enter the Matrix) och sedan kapas det vid knäna av att vi ger det 1/5. Det är ingen vidare lyckad produktplacering (och en anledning till att alla inte gärna skickar ut sina spel förrän efter lanseringen).

Ditt påpekande är dock ihåligt - all typ av konsumentupplysning i form av recensioner bygger på att testexemplar skickas ut.

Citat:
(Björn)
Skumt resonemang att hävda att det är konsumentens fel att han inte uppfattar din produkt på rätt sätt.
Det är inte ett dugg skumt, för vad de gör är att förändra produkten utan tillstånd. Ungefär som att skugga ut all produktplacering i filmer eller riva ut annonssidorna i en gratistidning - innan den når betraktaren.

Däremot är det självklart så att man måste se till besökaren (i det här fallet) och varför denna väljer att använda den här typen av teknik. Där håller jag delvis med dig - traditionell reklam håller på att förblöda. Jag tror att det är till besökarnas förlust.

Citat:
(blixtsystems)
Det finns mängder med entusiaster som driver sidor utan att tjäna pengar på dem...en del av dem får in en hundring eller två i månaden på reklam....men jag tror inte att de skulle stänga ner sidan om de reklamintäkterna upphörde.
Glada entusiaster är ju kul, men de är just det - glada entusiaster. Skall webben bara bestå av sådana så sänker vi nivån rätt rejält, det vore en förlust för alla. Missförstå mig rätt, jag läser flera hobbysidor och är en frekvent förespråkare av opensource, men det är inte direkt vad som driver marknaden och höjer ribban.

Vi behöver kommersiellt gångbara webbplatser, redaktionella såväl som rent tjänstebaserade, eftersom det behövs en budget för att göra ett bra jobb i väldigt många fall.

Edit: klantade mig med citeringen.
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat