Johan H
Citat:
2 st som förlorar på det hela, företaget som annonserar och hemsidan som visar annonserna.
Båda är förlorare på att annonserna inte visas.
|
Den som förlorar mest är den som har annonserna på sin sida, inte företaget som vill annonsera. De har andra möjligheter att nå ut på, precis som de gjorde före Internets tid.
webbteknik:
Citat:
Sidan kanske till och med läggs ner helt pga att den som har sidan inte anser det vara värt besväret.
|
Ingen förlust som jag ser det. Om sidan helt står och faller med reklamintäkter och skaparen inte kan komma på hur man skall gå förbi adblockers så låt sidan försvinna då.
lubic:
Citat:
Vi" vanliga användare förlorar förmodligen också en hel del på att reklamen försvinner då vi förmodligen hellre ser lite reklam i utbyte av att hemsidan finns och är gratis.
Samma sak gäller även t.ex. TV. Jag ser hellre att det då och då är reklamavbrott än att jag själv ska betala det som reklamen ger till TV-bolagen.
|
Tja det är väl bara att ta betalt för sidan på nätet om den inte går att finansiera med reklamintäkter, är tjänsten tillräckligt bra så kommer det lyckas, om inte så en sida mindre på Internet som troligtvis inte kommer saknas.