naj...nu är det inte BYGGVAROR.....det kan blocket hålla på med utan byggtjänster...som blocket förbjuder....

Bra att det tas upp....PRV, glöm alla de som står under varor eftersom jag inte befattar mig med dem...ni skall titta på under tjänster, jag har varit flitig nog att klippa och klistra, jag säger inte att jag har rätt, men det är väll ul att kommentera
BLOCKET 2005/04312 0375226 9, 16, 25, 28, 32, 35, 41, 42
Varor
1 2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25 26 27
28 29 30 31
32 33 34
Tjänster
35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45
Klass 35
Annons- och reklamverksamhet; företagsledning; företagsadministration; kontorstjänster.
Förklaring
Klass 35 omfattar huvudsakligen tjänster utförda av personer eller organisationer vars främsta syfte är att:
(1) ge hjälp vid drift eller ledning av affärsföretag, eller
(2) ge hjälp vid skötsel av affärsåtaganden eller i samband med kommersiella funktioner i ett industriellt eller kommersiellt företag, men även tjänster utförda av reklamföretag huvudsakligen i form av åtaganden avseende information till allmänheten, tillkännagivanden eller meddelanden via alla slags media och gällande alla slags varor och tjänster.
Denna klass omfattar särskilt:
sammanställande av ett varusortiment, för annans räkning (med undantag av transport därav), för att möjliggöra för kunder att bekvämt kunna se på och köpa varorna;
tjänster bestående av registrering, återgivning, utarbetande, inmatning och sammanställning eller systematisering av skriftliga meddelanden, redogörelser och registeruppgifter även bearbetning eller inmatning och sammanställning av matematiska eller statistiska data;
reklambyråtjänster och tjänster som distribution av tryckt reklammaterial (direkt eller per post) eller distribution av varuprover. Denna klass kan även omfatta reklam i samband med andra tjänster exempelvis banklåneverksamhet och radioreklam.
Klass 41
Undervisning/utbildning; anordnande av handledning/instruktion; underhållning; sport- och idrottsaktiviteter, kulturverksamhet.
Förklaring
Klass 41 omfattar huvudsakligen tjänster utförda av personer eller institutioner med syfte att utveckla människors eller djurs mentala förmåga samt tjänster som avser att roa, underhålla eller fånga uppmärksamhet.
Denna klass omfattar särskilt:
tjänster avseende all form av utbildning av människor eller av djurdressyr;
tjänster vars främsta mål är att underhålla, roa eller förströ;
presentationer av visuellt arbete eller litteratur för allmänheten i kulturellt eller utbildningssyfte.
Klass 42
Vetenskapliga och teknologiska tjänster och därtill relaterad forskning och design; industriella analyser och forskningstjänster; design och utveckling av datahårdvaror och mjukvaror; juridiska tjänster.
Förklaring
Klass 42 omfattar huvudsakligen tjänster utförda av personer, individuellt eller kollektivt, som kan hänföras till teoretiska och praktiska aspekter av komplexa områden; exempelvis sådana tjänster som utförs av yrkesgrupper såsom kemister, ingenjörer, fysiker, datortekniker, jurister etc.
Denna klass omfattar särskilt;
tjänster utförda av ingenjörer, mekaniker eller tekniker avseende beräkning och utvärdering, forskning och rapportering inom vetenskap och teknologi;
vetenskaplig forskning för medicinska ändamål.