Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-12, 13:15 #37
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Skumt resonemang att hävda att det är konsumentens fel att han inte uppfattar din produkt på rätt sätt.

Reklam på det viset som det visas på nätet är en förhållandevis ny företeelse. Det är möjligt att det i framtiden kommer sluta vara lönsamt att anväda sig av på det viset. Även om jag betvivlar det. Hur som helst så kommer det sannolikt leda till en "bättre" webb snarare än en sämre, om man slipper alla struntsiter med dessa typer av ads. Visst är många siter beroende av inkomster hit och dit. Men om det visar sig att reklamen inte fungerar, och det är ett allmängiltigt fenomen, så kommer alternativ uppkomma. I alla fall om det finns ett värde i att synas på siten. Hur man än ser det så är det inte mottagaren av budskapet som är ansvarig, utan sändaren. Vill jag inte se reklamen på tv så byter jag kanal, vill jag inte se reklamen på tunnelbanan så skärmar jag av mig... det är så det fungerar...

Det finns flera sidor av fenomenet.. generellt kallas det ju "mediabruset".. att det är svårt att penetrera in till kunden/mottagarens medvetande. Det är ett alltmer påtagligt problem. Konsumenterna vill inte ha reklamen. Detta är inte ett "problem" begränsat till internet. Så visst, det kan sluta med att man inte kan använda sig av reklam på det sättet som tidigare, men wtf liksom.

Om du äger en stor tavla på stan där företag kan posta sina budskap.. men ingen kollar på din tavla för det finns tavlor överallt och att titta på alla tavlor är ogörligt. Och det dessutom är enkelt att vända bort blicken. Är det ditt problem eller den som eventuellt ska titta. Eller är det företaget som vill posta, men inte kan hitta tavlor att posta på som folk ser, är det hans problem?. Problemet tdh är att du inte förstår att problemet inte är ditt utan snarare tillhör företaget som letar tavlor som folk ser. Och att du inte är företaget utan den som äger tavlan. Antigen får du folk att se din tavla, eller så kommer företagen skita i din tavla.

Traditionell reklam är död! Läs Gummesson, eller Norrmann, och öppna ögonen.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat