Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-12, 11:20 #32
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag var bara ironisk för att belysa att problemet ligger hos oss som publicister och inte hos besökarna. Jag sitter i samma båt som många andra i tråden, men jag ser det inte som ett stort problem än, dock inser jag såklart riskerna med det i framtiden.

Tror antingen att annonsörerna (google, td, osv) måste fixa bättre reklam som inte går att blocka på samma sätt. Adsense är ett steg i rätt riktning. Relevant reklam som är integrerad med sidans innehåll.

Alternativt tror jag man måste jobba med andra sätt att tjäna pengar. Nyhetsbrev, betaltjänster och liknande.

Andelen adblock-users kommer öka väldigt sakta om inte någon webbläsare/program/os börjar leverera sin produkt med adblock igång per default. Mardrömsscenariot hade ju varit om nya Windows hade detta aktiverat, men det kommer aldrig hända med tanke på att Microsoft tjänar massa pengar på reklam.

Citat:
Originally posted by tdh@Mar 12 2006, 11:39

För övrigt, ztream, så har man redan löst problemet med blinda på gatan som missar alla billboards: nu kör megafonförsedda reklambilar omkring. Men ditt inlägg känns som en irrelevant lustighet så hur vidrigt detta tilltag faktiskt är kan vi kanske lämna därhän...
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat