Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-11, 09:13 #10
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av shibaja
Konsumenten har rätt att få tillbaka fraktkostnader för att ta emot varan, men inte för att skicka tillbaka.
Exempel: Kund ångrar sig och skickar tillbaka varan. Näringsidkaren kan inte bara ersätta vad kund betalat för varan, utan måste även ersätta fraktkostnaden till kunden. De kostnader som kunden har haft för att skicka tillbaka varan ersätts dock inte.
Och du grundar detta på vad?
19 § 1 st. 1 men. ("vad konsumenten har betalat"). Se även 6 art. 2 p. 97/7/EG ("Den enda kostnad som får läggas på konsumenten på grund av att han utövar sin ångerrätt är den direkta kostnaden för att skicka tillbaka varan.").
__________________
www.ip2nation.com (ip till land)
Per är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat