Citat:
Originally posted by vco-systems@Mar 10 2006, 15:32
Citat:
Alla i Sverige kan arbeta sig upp i klass-samhället. Alla. De som säger något annat vet inte vad de pratar om. Det finns många vägar. Bara för att vissa tar tag i saker så innebär det inte att de ska bli bestraffade för det.
|
Möjligheterna skulle minska med en moderat politik där man vill dra ner på möjligheterna att utbilda sig.
Eller du kanske syftar på möjligheterna att starta eget, vilket oftast kräver att man har eget kapital för att bankerna ska vara villiga att låna ut pengar.
|
Alliansen vill satsa på andra utbildningar som inte är så stort i Sverige.
T.ex. har du ju kvalificerad yrkesutbildning, såg någon jämförelse mellan sverige och finland.
Tror de hade flera gånger om i antal platser då det gäller KY utbildningar. Det är definitivt
bättre enligt mig än de flesta utbildningarna på Univ.
Och om man vill & har orken och kraften och framförallt motivationen kan man utbilda sig
till vad man vill och arbeta sig upp i samhället. Oavsett hur korkad du är.
Förresten, ang din sida, som handlar om sjukvården. Jag tror inte det finns ett sämre
land då det gäller sjukvården. Visst den håller hög kvalite, men kollar man vad man betalar
för så är nog svensk sjukvård sämst på denna planet. Det kan vi tacka sossarna för.
Igår kom min far hem från en jour och hade snackat med en överläkare på rönken.
Han flyttar till barcelona i sommar, det han tjänar på 2 månader i barcelona motsvarar
en svensk lön. Hehe, bra jobbat landstinget.