Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-10, 09:59 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by Mats@Mar 9 2006, 23:09
Citat:
Jag använder Kreditor och beställningarna bli endast godkända om namnet stämmer överens med folkbokföringsadressen, C/O fungerar alltså inte. Kreditor står dessutom för hela bedrägeririsken.
Jag tror att det är en sanning med modifikation.
När jag pratade med Kreditors säljare om just detta så kunde deras system självklart godkänna C/o-adresser.
Det finns ju trots allt väldigt många som bor på en C/o-adress som inte är banditer.
Vad säljare för den här typen av tjänster säger och vad som står i de avtal du sedan skriver på stämmer inte alltid överens. Jag råkade ut för det med Acme och har sedan dess blivit lovad samma sak av flera aktörer i branschen som jag glömt namnet på. Jag har dock bett dem skicka över avtalsförslag som aldrig stämt överens med det säljaren hävdar. Kontrollera alltså avtalet för att se om Kreditor står för hela risken eller inte.

När det gäller C/O finns det ju två varianter. De som bor någonstans temporärt och inte är folkbokförda på adressen och de som faktiskt är folkbokförda på en C/O-adress. I det senare fallet förutsätter jag att C/O-adressen godkänns i båda dessa system.

För övrigt är avgiften för att ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten 300 kr.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat