Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-09, 08:08 #8
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by 6shoppen@Mar 9 2006, 08:24
det är farligt med fkturering det finns så många oärliga människor. Vi har haft samma problem men två sajter vi driver.
Det är ju förjävligt. När man läser om sånt vill man bara aldrig syssla med något som har med försäljning att göra.

Själv håller jag på och hjälper en tjej till att starta eget. Hennes kapital är obefintlig, ide lysande, så hon måste gå varligt fram. Nu till en början säljer hon produkter på Tradera för att få ihop pengar till utvecklingen. 7-8 av 10 sålda auktioner blir aldrig betalda, trots att buden är bindande och hon skriver i sin presentation "BJUD INTE OM DU INTE TÄNKER BETALA". Hon som inte har så mycket rörelsekapital, blir fruktansvärt lidande när sånt händer. Dels blir produkten "upptagen" så att den inte kan säljas till någon annan som kan betala, och dels så kostar det pengar för varje auktion.

En av hennes kunder, skulle köpa en produkt av henne, men hade inte riktigt råd (en tjej med barn). Hon ville dela upp betalningen i två delar. Så min vän var snäll och gjorde det. (Tänkte att det kan vara bra att ha gott rykte). Sen fick hon första betalningen, kunden fick produkten, och någon annan betalning har inte kommit in. (Som tur är är ju ändå summan hon la ut redan täckt men ändå, det låg arbete bakom).

Nu har jag byggt en webbutik åt henne som är nästan klar. I dagsläget kan knappast något annat än förskottsbetalning och kortbetalning vara aktuellt.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat