Citat:
Originally posted by zoran@Mar 8 2006, 10:03
Kan folk börja göra skillnad på java (såsom servlets eller jsp), java-applet (såsom java applet) och javascript?
Jag som programmerar i Java (servlets och jsp) tycker inte direkt att det är självklart att folk menar javascript och måste många gånger försöka lista ut vad de menar.
Att försöka lista ut vad de menar är jag van med kunder som är datorilliterater, men från professionella webmasters, tycker man att man skulle behöva slippa det.
|
Tack det hjälpte ju mig jätte mycket, antar att du föddes som Java programmerare (servlets och jsp), för att för oss som inte har gjort det FINNS det saker att lära sig fortfarande. Men det var inte det jag var ute efter nu (men tack ändå).
Tack oxå för att du kallar mig för professionell webmaster, men det är jag inte. Detta är bara en hobby som jag har vid sidan av mitt riktiga jobb.
"Xyzi" då jag inte är insatt i det där med javascript vet jag inte äns vad jag ska söka efter. Kan du förklara lite, om vad det heter (om den har speciell namn), eller vart jag ska söka.
(Självklart kan jag Googla, om ngn skulle få för sig att skriva det nu. Men det blir ju lite svårt då jag inte vet vad jag ska söka efter.)